Dupa ce in aceasta vara a scris o noua pagina in istoria sa prin prezentarea primului sau vehicul utilitar, Purosangue, Ferrari prezinta acum un concept extrem de futurist, conceput special pentru cel de-al saptelea episod al seriei de jocuri video Gran Turismo.
Acest lucru marcheaza, la randul sau, o redefinire a designului pentru producatorul italian si va influenta viitoarele sale masini de sosea si de curse.
Bineinteles, nu se intampla fara o privire inapoi. Ferrari Vision Gran Turismo aduce un omagiu masinilor Scuderiei care au triumfat la cele 24 de ore de la Le Mans si Daytona, in timp ce numarul “75” de pe partile laterale se refera la cea de-a 75-a aniversare a lansarii primului Ferrari de curse, 125 S.
Acesta ia forma unui monopost de anduranta cu proportii radicale si forme geometrice, de la botul ascutit la aripa spate dreptunghiulara si sferele care adapostesc rotile. Aerodinamica din spate se bazeaza de fapt pe principiile lui Ferrari 499P, noul prototip de curse creat pentru Campionatul Mondial de Anduranta. Totul este sustinut de elemente de efect de sol din fibra de carbon foarte proeminente.
Ferrari a optat pentru un design care asigura o distributie perfecta a greutatii si un centru de greutate extrem de scazut pentru a garanta un echilibru optim atat pe cele mai sinuoase piste, cat si pe circuitele rutiere mai conventionale.
Intre timp, interiorul este conceput pentru a oferi o vizibilitate exceptionala si pentru a plasa soferul in cea mai ergonomica pozitie posibila, intr-un cadru care, in mod clar, nu este din vremea noastra. Volanul multifunctional avangardist, cu un mic ecran in centru ca unic instrument de bord, banda de lumina inconjoara habitaclul iar materialele transparente dezvaluie componentele mecanice.
Apropo, avem de-a face cu acelasi V6 turbo de pe 296 GTB si 296 GTS, dar amplificat la 1.016 cai putere la 9.000 rpm. Trei motoare electrice (unul pe puntea spate si unul pentru fiecare roata din fata) furnizeaza 321 de cai putere suplimentari. Cuplul motor este de 811 lb-ft.
Conform simularilor, acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza mai putin de doua secunde, iar viteza maxima este de 350 km/h. De asemenea, Ferrari a colaborat cu echipa Gran Turismo pentru a se asigura ca sunetul noului sistem de propulsie a fost reprodus cu fidelitate in jocul video.